Saturday, February 6, 2010

K A W A N ke L A W A N ??

hmm rinie aku nak cite sal kawan ke lawan?..
ada apa dengan kawan ek?
bak kata org kawan leh lawan..
sahabat leh debat..
betol ke?..
hmm ntah la..
K A W A N...
kita leh buat baik nan kwn..
tapi dierunk leh ke wat baik nan kita lik?
kita leh hormat kawan..
tapi adakah dierunk hormat kita lik?
kita leh hargai kawan..
tapi penah x dierunk hargai kita?
kenapa aku je yang nak paham dierunk?
kenapa dierunk x penah nak paham aku?
kenapa perlu berkata belakang?
takut ke untuk berkata depan2?
sungguh hipokrit!!
"berani kerana benar takut kerana salah!"
kenapa perlu ada perasaan cemburu dan iri hati?
kenapa perlu ada semua sifat buruk ini?
sedar lah wahai kawan..
aku berkawan bukan untuk sekejap tapi untuk selamanya..
jika aku ada buat salah tegur aku secara baik..
bukan mengata belakang!
kau dah besar boleh berpikir..
jangan jadi orang bodoh!

p/s : sedey dengan sikap kawan yang sebegini ='(






No comments:

Post a Comment